2010年8月28日土曜日

ウォーキング・コース傍らの竹林 1 (The Bamboo Grove at the Side of a Walking-Exercise Course 1)


 写真はウォーキング・コースの一つの傍らの竹林。2010年8月16日に撮影。

The photo, taken on August 16, 2010, shows the bamboo grove at the side of one of my walking exercise courses.

From tweets of yesterday (edited by rephrasing, adding words, etc.)

About Books

I liked a YouTube video: "だから優しく、と空が言う" (Book promotion movie). The author of the book is a friend of mine at the social networking service Mixi.

About Astrophysics

"Kepler-9: A system of multiple planets transiting a sun-like star, confirmed by timing variations," Holman et al., Science Express. Popular accounts of this work are given; for example, "Astronomers find two giant exoplanets locked in an endless dance," Discover 80beats.

About Physics

"Higgs, Higgs glorious Higgs," physicsworld.com blog. – Videos of "The particle physics song" and "Neutron doodle." The former video can also be seen at YouTube: http://youtu.be/28X9czEROPs?a.

Exchange of Words with Friends

[To chiamai on the basis of my guess from her tweet in Italian] Hi, please enjoy your last day in Varese!

[From chiamai] Thanks! This is my last day here, but not the last day of vacation. I'll take some day off in France and restart work on September 2nd :)

4 件のコメント:

  1. ウォーキングコースがこんなに素敵な景色の見える道だと毎日歩くのがとても楽しみになりそうですね。
    私たち家族も比較的自然の多いイエテボリに帰ってきましたけれど、雨続きでなかなか長い散歩ができません。ちょっと残念です。

    返信削除
  2.  この景色は、歩くしばらくの間見えるだけで、中を通れるようになっていないのが惜しいことです。
     御地は雨続きですか。大阪では、最高気温が35度以上の「猛暑日」が昨日まで13日続き、新記録となりました。

    返信削除
  3. なるほど、中は通れないのですか・・・それは残念ですね。
    こちらは今日やっと晴れ間が見えたので、皆で夫の新しい職場を見に行ったり買い物に行ったりしました。ただ息子は先週の疲れがまだ取れ切っていないのか、どうも外に出たがりませんでしたけれど・・・
    猛暑日が13日も続くなんて!今年は格別暑い夏でしたね。

    ところで、昨日から私の方のネット環境がどうもよくなくて、先ほどアップするはずでなかったコメントがアップされてしまったような気がします。最初のコメントの2行ぐらいがそのままコピーされてしまったような感じです。もしアップされていたら削除をお願いします。

    返信削除
  4.  ご夫君は別の大学へ移られたのですか。
     大阪は昨日の最高気温37.4度で、猛暑日の連続が14日となりました。
     「ウォーキング・コース傍らの竹林 2」のほうに、この記事へいただいたコメントの最初の文と同じものが入っていましたので、それがアップされるおつもりでなかったものと判断し、削除しました。

    返信削除